lördag 25 oktober 2008

Foten pajade

Förlåt!

Jag skulle ju starta en trevlig blogg här och så går jag och sabbar foten. Det var så att jag och min pappa, Carl-Henrik, skulle ta upp båten. Vi två och hans kompis, Johan, åkte till vår kajplats som vi hyr på ett ställe som jag inte vågar uppge här ;)

I alla fall. Vi åkte ut på eftermiddagen i måndags. Pappa och Johan hade tagit ledigt från advokatbyrån för det blåser ju och börjar bli höst. Så då måste man ju ta upp båten... whattever. Jag följde med trots att jag egentligen inte ville. Kajsa ville gå ut och shoppa, men vi fick skjuta upp det ett par timmar.

Johan och pappa började ordna med båten. Jag höll mig på avstånd, vem vill jobba när man just har målat nytt nagellack?!

När de hade fått upp båten på kärran som Johan hade efter sin BMW så bad de mig att ta tag i ett rep. Jag gjorde detta, naturligtvis. Man måste ju tänka på arvet... =)

Men när jag tog tag i repet så brast ett annat ungefär samtidigt. Båten ruskade till och lite saker ramlade ifrån den och krossade min fot!

Vi fick avbryta, koppla ifrån kärran och köra mig till akuten. Fan vad ont det gjorde!

Efter 5 timmar på akuten så tittade en läkare på min fot. Den var inte bruten utan hade bara fått en rejäl smäll och hade samtidigt stukats litegrann. Jag fick ett par kryckor och han sa att foten borde vara helt okej om 14 dagar. Kul! Vi som skulle shoppa!

Hur som helst.
Den här lilla olyckan har gjort att jag inte har varit på humör för att blogga. Men Nu känns det bra igen, så NU ska jag försöka att komma igång på riktigt!

1 kommentar:

Anonym sa...

En wannabe blondinbella som skryter om bilar, pappas titel, pengar och allt annat ytligt som ingår i era världar :)